"Ide o typ vodorovného dopravného značenia, ktoré vzniklo po
konzultácii so ŽSR. Jeho cieľom je upozorniť vodičov, že ide o priechod
vyhradený pre cyklistov a chodcov, cez ktorý je zakázaný prejazd autom," uvádza mesto s tým, že v rámci realizovaného projektu sa preložil aj existujúci chodník pre chodcov s dĺžkou 33 metrov.
Cyklochodník Mlynský náhon s celkovou dĺžkou takmer 450 metrov a šírkou
minimálne 2,5 metra smerovo rešpektuje polohu zasypaného koryta
pôvodného mlynského náhonu s križovaniami existujúcich miestnych
komunikácií a chodníkov pre peších. "Jazdné pruhy v trase Mlynského
náhonu sú ohraničené bývalým opevneným korytom potoka. Bočnú oporu
cyklistického chodníka tvoria pôvodné okraje mlynského náhonu," priblížila
samospráva technické prevedenie. Po ukončení stavby majú v okolí
pribudnúť lavičky, stojany na bicykle a jeden odpadkový kôš.
Celkové náklady vrátane nenávratného finančného príspevku na stavebné
práce vyčíslila prešovská samospráva na 88.254,89 eura. Mesto Prešov sa
na projekte podieľa sumou 16.446,21 eura.